156 سال پیش در چنین روزی میهایلو پاپین، فیزیکدان صرب تبارِ آمریکایی در بخش صربستان امپراتوری اطریش متولد شد. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر کار بر روی تماس‌های تلفنی راه دور بوده است.

156 سال پیش در چنین روزی یعنی 9 اکتبر سال 1858 میهایلو پاپین، فیزیکدان صرب تبار امریکایی متولد شد. این دانشمند بزرگ همیشه از کودکی خود با خاطره‌ای از مادرش یاد می‌کرد و حتی در کتاب خاطراتش به نام «مهاجر تا یک مخترع» نیز به این موضوع پرداخته بود که مادرش زمانی که وی کودکی بیش نبود همیشه به وی یادآور می‌شد که اگر می‌خواهی از زیبایی دنیا بهره ببری نیاز به دو چشم دیگر داری که آنها خواندن و نوشتن هستند. پاپین جوان دوران دبستان را در محل تول خود سپری کرد و سپس در مقطع دبیرستان به یک مدرسه آلمانی رفت و در آنجا به عنوان با استعدادترین دانش‌‌آموز شناخته شد. در آن دوران بخاطر فعالیت‌های سیاسی و فشارهای شدید سیاسی امپراتوری اتریش-لهستان پاپین جوان مجبور شد تا دبیرستان خود را ترک کند و به شهر پراگ برود و در آنجا به تحصیل ادامه دهد. بعد از مرگ پدر پاپین در سال 1874 وی تصمیم گرفت تا بخاطر مشکلات مالی پراگ را ترک کرده و در 19 سالگی به آمریکا مهاجرت کند. وی در خاطراتش می‌نویسد که زمانی که از کشتی پیاده شد در جیب‌هایش تنها 5 سنت پول داشت و حتی نمی‌دانست که قدم بعدیش را به چه سمت باید بردارد.

بعد از ورود به خاک امریکا پایپن توانست یک کار به عنوان کارگر ساده پیدا کند و به مدت ۵ سال مشغول به آن کار بود تا بتواند هم خرج زندگی خود را تامین کند و هم پس اندازی برای تحصیل خود جمع‌‌آوری کند. در همین خلال با توجه به هوش بالایی که داشت توانست زبان‌های انگلیسی یونانی و لاتین را تنها با صحبت با کارگران مهاجر و همکارانش فراگیرد. وی همچنین در کلاس‌های مختلفی شرکت کرد تا اینکه سرانجام در سال 1879 توانست وارد کالج کلمبیا شود. پاپین در سال 1883 توانست از کالج کلمبیا فارغ التحصیل شده و همزمان شهروندی کشور امریکا را نیز کسب کند. بعد از آن، برای ادامه تحصیل به اروپا بازگشت و در دانشگاه برلین مشغول به تحصیل شد و دکترای خود را در سال 1889 زیر نظر هرمن فون هلموتز از دانشگاه برلین دریافت کرد. سپس به امریکا برگشت و در دانشگاه کلمبیا مشغول به تدریس شد.

دکتر پاپین، آزمایش‌های متعددی انجام داد و موفق شد تا با اختراع نوعی خاص از القاگرها و قرار دادن آنها در فاصله‌های مشخصی در مسیر کابل‌های تلفن، امکان برقراری تماس‌های راه دور را میسر ساخته و تحول بزرگی را در حوزه صنعت مخابرات ایجاد کند. دکتر پاپین جزو موسسین کمیته مشورتی ملی علوم هوانوردی بود که در سال 1915 تاسیس شد و بعدها به ناسا تغییر نام یافت.