قابلیت‌های ناگفته اندروید 7 ان

اندروید 7 ان که هنوز نام مشخصی برای آن انتخاب نشده است، روز گذشته به طور ویش نمایش برای توسعه دهندگان عرضه شد. پس از عرضه‌ی این نسخه، توسعه دهندگان با بررسی امکانات مختلف اندروید ۷، مشخصات و قابلیت‌های جدید آن را منتشر می‌کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با تعدادی از دیگر امکانات جالب و مفید آخرین نسخه‌ از سیستم‌عامل محبوب اندروید آشنا شویم.

اندروید ان فعلا به صورت آزمایشی و مخصوص توسعه دهندگانی که از گوشی‌های نکسوس استفاده می‌کنند، معرفی شده است. آخرین نسخه از سیستم‌عامل شرکت گوگل، دارای تغییرات مختلفی نسبت به نسخه‌ی قبلی است و امکانات جالب و جدیدی به آن اضافه شده است. در صفحه‌ی جمع بندی امکانات اندروید N به تعدادی از این امکانات اشاره شده است. در ادامه‌ی این مطلب نیز تعدادی دیگر از این امکانات را بررسی می‌کنیم.

۱. با دو بار فشردن دکمه‌ی Overview (دکمه‌ای که در نسخه‌های قبلی برای دیدن تنظیمات اپلیکیشن‌ها یا دیدن اپلیکیشن‌های در حال اجرا استفاده می‌شد) می‌توانید بین اپلیکیشن‌ها به راحتی جابجا شوید. اطلاعات تکمیلی در مورد این قابلیت در این مطلب جمع آوری شده است.

۲. اپلیکیشن پیش‌فرض مدیریت فایل بسیار کارآمدتر شده است. نسخه‌های قبلی اپلیکیشن مدیریت فایل یا File Explorer امکانات محدودی داشتند اما در این نسخه امکانات زیاد با طراحی زیبا برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است. امکان جابجایی راحت فایل‌ها، باز کردن چند صفحه‌ی مدیریت فایل و جابجایی بین آنها، برخی امکانات اپلیکیشن جدید مدیریت فایل هستند.

اطلاعات تکمیلی در مورد قابلیت های اندروید 7 N

۳. امکان مسدود کردن شماره‌ها، قوی‌تر و سیستمی‌تر شده است. با پیشرفته‌تر شدن امکان مسدود کردن شماره‌ها، شماره‌های مسدود شده به هیچ وجه نمی‌توانند با شما تماس گرفته یا پیامی برای شما ارسال کنند. شماره‌های مسدود شده بعد از ریست کردن گوشی نیز در آن باقی می‌مانند و حتی یک نسخه از لیست آنها در حساب گوگل شما ذخیره می‌شود. نکته‌ی دیگر این که تمامی اپلیکیشن‌های اضافی که نصب می‌کنید، از این لیست پیروی می‌کنند.

اطلاعات تکمیلی در مورد قابلیت های اندروید 7 N

۴. حالت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb که اعلان‌های گوشی را غیر فعال می‌کند، پیشرفته‌تر شده است و می‌توان زمانی برای تمام شدن آن مشخص کرد. هم‌چنین کاربر می‌تواند انتخاب کند که با به صدا درآمدن اولین زنگ هشدار یا آلارم، حالت مزاحم نشوید غیر فعال گردد.

اطلاعات تکمیلی در مورد قابلیت های اندروید 7 N

۵. اطلاعات اورژانسی و اطلاعات پزشکی را می‌توانید روی صفحه‌ی قفل گوشی نشان دهید. این قابلیت بسیار مفید و پرکاربرد است. شما می‌توانید شماره‌های تماس اضطراری مخصوص خودتان و یا اطلاعات خاص پزشکی مانند بیماری‌های خاص خود را بر روی صفحه‌ی قفل نشان دهید تا در مواقع اضطراری افراد بتوانند با شماره‌های اضطراری شما تماس بگیرند. این شماره‌ها و اطلاعات پس از وارد شدن به صفحه‌ی تماس اضطراری از روی قفل گوشی قابل مشاهده هستند.اطلاعات تکمیلی در مورد قابلیت های اندروید 7 N

 ۶. حالت Night Mode که مخصوص استفاده از گوشی در مکان‌های تاریک و در طول شب است، یک تم تاریک به صفحه‌ی نمایش می‌دهد و نور را نیز تنظیم می‌کند تا در مکان‌های تاریک چشم کاربر اذیت نشود. کاربر می‌تواند زمان فعال شدن این گزینه را نیز بر روی حالت اتوماتیک قرار دهد تا در زمان و مکان خاصی، این حالت فعال شود. ابته در نسخه‌ی توسعه دهندگان اندروید مارشمالو نیز این امکان وجود داشت و در نسخه‌ی نهایی حذف شد. کاربران امیدوارند این قابلیت محبوب تا زمان‌ عرضه‌ی رسمی اندروید ۷ باقی بماند.

اطلاعات تکمیلی در مورد قابلیت های اندروید 7 N

۷. بر خلاف نسخه‌های قبلی، در صورتی که سیستم عامل یک بروزرسانی کلی دریافت کند، نیاز به همگام‌سازی و هماهنگ کردن اپلیکیشن‌ها با آن نیست و در نتیجه اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتری نصب و بروزرسانی می‌شوند.

برخی امکانات نیز هستند که در نسخه‌ی توسعه دهندگان عرضه شده‌اند ولی ممکن است در نسخه‌ی نهایی اندروید N حذف شوند. به طور مثال امکان تنظیم دستی رنگ‌ها و ترکیب آنها ممکن است برای کاربران عادی مفید نباشد و احتمال حذف آن در نسخه‌ی نهایی وجود دارد. امکان دیگر، قابلیت تنطیم اندازه‌ی صفحه نمایش است که ممکن است کاربر عادی را گیج کند و به احتمال زیاد در نسخه‌ی نهایی حذف خواهد شد.

اندروید N زیبایی خاصی در رابط کاربری دارد و امکانات مفیدی نیز به آن اضافه شده است. اما نسخه‌ی پیش‌نمایش عرضه شده دارای باگ‌های فراوانی نیز هست که به طور قطع تا زمان عرضه‌ی رسمی، گوگل برای رفع آنها تلاش خواهد کرد.