بررسی و مقایسه iPhone 6 Plus با Samsung Galaxy S5

اگر یکی از دنبال کنندگان دنیای تکنولوژی بوده باشید حتما خوب می دانید که دو شرکت همیشه رقیب در حوزه تولید گوشی های هوشمند چیزی جز سامسونگ و اپل نیستند! این دو پا به پای هم به تولید برترین تکنولوژی های هوشمند در اسمارت فون ها می پردازند تا طرفداران خود را راضی نگهدارند. به طور کلی این دو رقیب علاوه بر تولید گوشی ها و تبلت ها و… رقابت هایی با هم دارند که ماحصل آن ها کشمکش هایی بوده اما خب هیچ کدام به این واقف نیستند که هر گل بوی خاص خود را دارد! یعنی هر دو محصول این شرکت ها می توانند مزایایی داشته باشند! در عین حال روز 9 سپتامبر گوشی های آیفون 6 اپل معرفی شد و چند ماه قبل هم گلکسی سامسونگ متولد شد! حالا خیلی ها که منتظر بوده اند می خواهند تفاوت این دو را بدانند و بعد هم به خرید اقدام کنند. هنوز تجربه کاربری از آیفون 6 چندان وجود ندارد اما امروز می خواهیم ویژگی ها و قابلیت های دو گوشی  iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5 را با هم بررسی کنیم.

  iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

مقایسه طراحی های دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5

هر دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5 در رده گوشی های هوشمند هستند و به عنوان اسمارت فون مشهورند! در ادامه مهم ترین فاکتور طراحی شاید سیستم عامل ها باشند که برای  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5 به ترتیب سیستم عامل ها به صورت ( iOS (8.x  و( Android (4.4.2 با رابط کاربری TouchWiz می باشد. از نظر اندازه و ابعاد این دو گوشی دقیقا و میلی متری برابر هم نیستند اما محدوده اندازه ها به طوری است که آن ها را در رده اندازه متوسط قلمداد کرده اند. برای گوشی iPhone 6 Plus  اندازه ها به صورت 158 در 77.7 در 7.1 میلی متر ، و Samsung Galaxy S5 دارای ابعاد 142 در 72.5 در 8.1 میلی متر می باشد. با توجه به این اطلاعات می توان گفت که گوشی iPhone 6 Plus حدود 1 سانتی متر بلند تر است! از نظر وزنی هم هر دو گوشی را در رده متوسط ذکر کرده اند در عین حال وزن گوشی iPhone 6 Plus به میزان 172 گرم محاسبه شده و از رقیب سامسونگی خود 27 گرم سنگین تر است! در مورد سایر ویژگی های این دو گوشی چنین نوشته اند که بدنه آیفون 6 پلاس از آلومینیم است اما گوشی سامسونگ اس 5 دارای ویژگی ضد گرد و غبار و خش و ضد آب می باشد!

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

مقایسه نمایشگر های دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5

نمایشگر  iPhone 6 Plus یک نمایشگر 5.5 اینچی است و رقیبش دارای نمایشگر 5.1 اینچی است!با توجه به تفاوت کلی ابعاد که  iPhone 6 Plus حدود 1 سانتی متر از گلکسی بزرگ تر است در عین حال، نمایشگرشان هم تفاوت زیادی ندارد و هر دو نمایشگر را در سایز بزرگ معرفی کرده اند. از نظر وضوح و رزولوشن هم این دو نمایشگر در رده عالی رده بندی شده اند و میزان کیفیت وضوح به  اندازه ی 1080 در 1920 پیکسل اندازه گیری و معرفی کرده اند. در عین حال باید بدانیم که با توجه به رزولوشن برابر و نمایشگر های نابرابر در سامسونگ باید تراکم پیکسلی بالاتر باشد و بعد از محاسبات مشخص می شود که تراکم پیکسلی  iPhone 6 Plus حدود 401 پیکسل در اینچ، و برای سامسونگ 432 پیکسل در اینچ می باشد!

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

اما هر دو در رده عالی سازماندهی شده اند! تکنولوژی بکار رفته در نمایشگر آیفون 6 پلاس IPS LCD می باشد در صورتی که سامسونگ نمایشگر Galaxy S5 خود را تحت تکنولوژی Super AMOLED آماده کرده است. هر دو گوشی از خاصیت سنسورهای مجاورتی و نوری برخوردارند و دارای نمایشگر چند لمسی هستند. در نتیجه این بیانات می توان گفت اگر شما بخواهید از نظر نمایشگر و کیفیت انتخاب خود را انجام دهید، تفاوت چندانی روی این مورد مشهود نیست! شاید بهتر باشد روی هزینه ای که می خواهید داشته باشید یا روی آیتم ها و کلاس های دیگری از این گوشی ها مقایسه تان را تمام کنید!

 

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

مقایسه دوربین های دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5

اگر تا کنون با مواردی که ذکر شده نتوانسته اید انتخاب خود را انجام دهید، به احتمال زیاد مثل درصد زیادی از کاربران در این مرحله می توانید نتیجه خوبی بگیرید چون در دوربین های این گوشی ها تفاوت های زیادی نهفته است! در واقع با توجه به گزارش های قبلی که از سمت اپل می رسید، اپل روی گوشی آیفون خود چندان سرمایه گزاری برای دوربین ها نکرده است و انتظار عالی ترین ها از آن نباید داشته باشیم. به عنوان مثال دوربین گوشی آیفون 6 پلاس یک دوربین 8 مگاپیسکسلی است در صورتی که گوشی سامسونگ گلکسی اس 5 یک گوشی با دوربین 16 مگاپیکسل است! این دو گزینه نشان می دهد که قطعا آیفون باید در رده متوسط و گلکسی در رده عالی قرار بگیرد.

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

از طرفی هم آیفون دارای فلش دوگانه ال ای دی است اما سامسونگ فقط تک فلش دارد و شاید نقطه گیرها این گزینه را از آیفون بر گلکسی ترجیح دهند چرا که اطمینان دارند که کیفیت بهتر خواهد بود. کیفیت دوربین روبرویی این گوشی ها برای iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5 به ترتیب دو دوربین با کیفیت 1.2 مگاپیکسل و 2.1 مگاپیکسل است! در عین حال هر دو دارای ویژگی هایی دیگر هستند که به طور کلی دوربین  Samsung Galaxy S5 بر رقیبش برتری دارد! علاوه بر این دو گوشی می توانید دو محصول جدید اپل را در مقاله ای تحت عنوان بررسی و مقایسه iPhone 6 و iPhone 6 Plus  مورد بررسی قرار دهید!

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

مقایسه سخت افزاری دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5

از نظر سخت افزاری می توان اول از همه روی System chip های این دو گوشی بسط داد. برای هر دو گوشی  iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5 مقایسه های سخت افزاری به  صورت Apple A8 و Qualcomm Snapdragon 801 MSM8974-AC می باشد! پردازنده اپل یک پردازنده 64 بیتی است در صورتی که پردازنده رقیب را با ویژگی یک پردازنده 4 هسته ای 2500 مگاهرتزی رده بندی کرده اند که رتبه ای عالی تر از اپل دارد.از نظر گرافیک هم اپل دارای پردازنده گرافیکی است و سامسونگ هم دارای پردازنده گرافیکی Adreno 330 است!

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

حافظه رم سامسونگ یک حافظه 2 گیگابایتی است اما برای آیفون هنوز موردی ذکر نشده است! در عین حال حافظه داخلی آیفون 6 پلاس یک حافظه 128 گیگابایتی است و سامسونگ تنها یک حافظه 32 گیگابایتی دارد! سامسونگ از سرویس های microSD و microSDHC هم پشتیبانی می کند و میزان حافظه آن تا 128 گیگابایت قابل ارتقاست! اما برای آیفون 6 پلاس موردی ذکر نشده است!

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

مقایسه باطری های دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5

با تمام شدن مقایسه باطری تقریبا 90 درصد کاربران باید بتوانند گوشی مورد علاقه شان را تایید کنند و اقدام به خرید کنند اما می توان گفت هر دو گوشی از نظر باطری در رده پایینی هستند و با توجه به تکنولوژی هایی که در آن ها بکار رفته انتظار توجه بیشتری از آن ها بوده است! در عین حال همین کیفیت کم هم در مقایسه با بسیاری از سیستم ها و گوشی ها بسیار قابل ستایش است! به عنوان مثال مدت زمان صحبت با سامسونگ گلکسی اس 5 به میزان 21 ساعت است!

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

اما چون هنوز تجربه کاربری از آیفون دیده نشده، و در دسترس کاربران نیست، برای این گزینه عددی برای آیفون ذکر نشده است! مدت زمان آماده بکار بودن برای این دو گوشی به ترتیب دارای 16.2 روز و 16 روز می باشد که تفاوت چندانی ندارند. از نظر ظرفیتی هم آیفون 6 پلاس دارای ظرفیت 2915 میلی آمپر بر ساعت و گلکسی دارای ظرفیت 2800 میلی آمپر بر ساعت است که با توجه به نسبت اندازه ها معقول اند و در یک رده تقریبا قرار دارند.

 

 iPhone 6 Plus  با Samsung Galaxy S5

مقایسه امکانات اینترنتی دو گوشی  iPhone 6 Plus  و Samsung Galaxy S5

iPhone 6 Plus از مرورگر سافاری و Samsung Galaxy S5 از مرورگر خوش سرعت گوگل کروم بهره می برد! در عین حال Samsung Galaxy S5 دارای ویژگی ها و اپلیکیشن هایی نظیر یوتیوب،پیکاسا و گوگل پلاس می باشد! نکته جدید یوتیوب برای گلکسی این است که از روی گوشی قابلیت آپلود فیلم هم به کاربران داده شده است و این یک نقطه مثبت در پیشرفت بوده است

منبع:mytech.ir