پس از انجام حملات تروریستی پاریس و سایر کشتارها توسط گروه‌های تکفیری تروریستی نظیر داعش که داعیه‌ی پیروی از اسلام دارند، احساسات ضد مسلمانان در جوامع مجازی بسیار قوت گرفته است. مارک زاکربرگ با انتشار پستی در فیس بوک حمایت خود را از جامعه‌ی مسلمین اعلام کرده است. با ما همراه باشید.

 ظهور گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که با عملیاتی وحشیانه در پی افزایش قلمرو خود است، باعث تقویت احساسات ضد اسلامی در جوامع غربی بیش از پیش شده است. این موضوع همچنین موجب شده تا تمام مسلمانان زیر نگاه سنگین جوامع غربی قرار گیرند، حال مارک زاکربرگ، مدیرعامل و موسس فیس‌بوک با انتشار پستی در فیس‌بوک حمایت خود را از مسلمانان اعلام کرده است.

وی در پست خود چنین اظهار نظر کرده است:

اگر شما به عنوان یک مسلمان در این جامعه حاضر هستید، من می‌خواهم این اطمینان را به شما بدهم که حضور شما بسیار خوب بوده و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا برای حفظ حقوق شما بجنگیم و محیطی آرام و سالم را برای شما ایجاد کنیم.

زاکربرگ به این موضوع اشاره کرده که اقدامات تروریستی اخیر انجام شده در سن برناردوی پاریس باعث شده تا دیدی منفی نسبت به تمام مسلمانان ایجاد شود. این دید منفی به اندازه‌ای گسترده شده که دونالد ترامپ، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده است. دونالد ترامپ طی ماه‌های گذشته اظهار نظرات جالب توجه و بعضا غیرمنطقی زیادی کرده که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

مارک زاکربرگ به این موضوع اشاره کرده که می‌خواهد نقشی در این اظهارات و تمایلات ضد اسلامی نداشته و وی از مسلمانان در فیس‌بوک حمایت خواهد کرد.

داشتن یک کودک امید بسیاری را در انسان‌ها ایجاد می‌کند، اما  نفرت می‌تواند باعث ایجاد بدبینی و اشاعه‌ی این فرهنگ میان همگان شود.