ایکس‌باکس وان

فیل اسپنسر - مدیر ارشد بخش ایکس‌باکسِ مایکروسافت، در توییتر به امکان پشتیبانی ایکس‌باکس وان از ماوس اشاره کرده است.

کاربران توییتر از فیل اسپنسر در مورد استریم محتوا و برنامه‌های ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان می‌پرسیدند که اسپنسر گفت دوست دارد قابلیت استریم از پی‌سی به کنسول را فراهم کند ولی هنوز برنامه‌ای برای این کار ندارد. یکی از کاربران به او پاسخ داد که برای کار با برنامه‌های ویندوز روی ایکس‌باکس، کنسول باید پشتیبانی کاملی از صفحه کلید و ماوس داشته باشد. اسپنسر این گفته را تأیید و اضافه کرد که در آینده‌ای نه چندان دور این ویژگی را خواهیم دید.

ایکس‌باکس وان هم‌اکنون تحت شرایطی خاص از صفحه کلید پشتیبانی می‌کند، اما اسپنسر در توییت‌های خود اشاره کرد که پشتیبانی از ماوس قابلیتی است که باید به کنسول اضافه شود. مشخص نیست که این قابلیت برای استفاده در بازی‌ها خواهد بود یا خیر، گرچه بعضی از بازی‌ها مانند Fable: Legends که بین هر دو پلتفرم اجرا می‌شود، در نسخه‌ی ویندوز ۱۰ خود دکمه‌ها و کنترلرهای پی‌سی را خواهند داشت.

مایکروسافت قبلاً تأیید کرده بود که برنامه‌های ویندوز ۱۰ مانند مرورگر جدید مایکروسافت اِج بر روی ایکس‌باکس وان نیز اجرا خواهند شد. بنابراین استفاده از صفحه کلید و ماوس در این گونه برنامه‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ هفته‌ی آینده در تاریخ ۷ مرداد منتشر می‌شود. ایکس‌باکس وان هم اواخر امسال بروزرسانی بزرگی خواهد داشت که علاوه تغییر در ظاهر رابط کاربری، بسیاری از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ مانند دستیار دیجیتالی کورتانا هم به آن اضافه خواهد شد.