چندی پیش زومیت مطلبی منتشر کرد مبنی بر اینکه گوگل در کمپانی مجیک‌لیپ که در حال توسعه‌ی یک فناوری واقعیت مجازی است، ۵۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. حال این کمپانی اطلاعاتی را در مورد فناوری در حال توسعه‌ی خود ارائه داده است.

مجیک‌لیپ در حال توسعه‌ی نوع جدید از فناوری واقعیت مجازی است که تصاویر سه‌بعدی را روی شبکیه‌ی چشم تشکیل می‌دهد و نتیجه‌ی آن از نظر کاربر، تشکیل اشیا یا موجوداتی مجازی در پیش چشم وی است. برای مثال همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، کاربر می‌تواند یک نهنگ غول‌آسا را پیش روی خود ببیند.

ریچل متز، با انتشار گزارشی توضیحاتی را در خصوص جزئیات و کاربرد این فناوری منتشر کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط متز، مجیک‌لیپ در پی آن است که با ارائه‌ی این فناوری به بازار، به رقیبی قدرتمند برای سایر محصولات موجود در بازار از قبیل آکیولس ریفت فیس‌بوک، هولولنز مایکروسافت و موفئوس سونی تبدیل شود.

وی در این خصوص می‌گوید:

مجیک‌لیپ در تلاش است تا فناوری جدیدی را در دنیای واقعیت مجازی ایجاد کند که نیاز به استفاده از انواع هدست‌های واقعیت مجازی را از بین می‌برد. مجیک‌لیپ در حال حاضر در دفتر خود قادر است تصاویر رندر شده‌ای از انواع موجودات از قبیل روبات‌ها و جانوران را به گونه‌ای نمایش دهد که گویی این اشیا در پیش چشم کاربر قرار دارند. می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال‌های آتی، این فناوری راه خود را به سوی دنیای فناوری باز کرده و از آن در کاربردهایی نظیر برقراری ارتباط اشاره کرد. برای مثال فرض کنید که در حال چت ویدئویی با خانواده‌ی خود هستید، بطوریکه شما خانواده‌ی خود را روبروی خود می‌بینید و آن‌ها نیز شما را در پیش خود تصور می‌کنند. از کاربردهای دیگر این فناوری می‌توان به گشت و گذار و جهان‌گردی مجازی اشاره کرد که می‌توان بدون نیاز به سفر، شهرهای جهان را همچون یک تجربه‌ی واقعی، مشاهده کرد.

مجیک لیپ در صورتی که بتواند فناوری خود را در قالب تجاری روانه‌ی بازار کند، تحول شگرفی را در صنعت فناوری و مخصوص سرگرمی‌های دیجیتال ایجاد خواهد کرد.