مایکروسافتگجت‌های پوشیدنی را نیز باید جزء ترند‌هایی خواند که کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در حال کار روی آن‌ها هستند. حال اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد مایکروسافت پس از معرفی دستبند هوشمند خود با پشتیبانی از کورتانا، به سراغ طراحی گجت دیگری رفته که تعامل آن با سیتسم شنوایی کاربران بوده و از کورتانا نیز پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد «مایکروسافت بند ۲» تنها گجت پوشیدنی نیست که این کمپانی روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ چراکه شنیده‌ها حکایت از این دارد که مایکروسافت در حال کار روی گجتی با عنوان Clip است که در واقع یک ابزار در تعامل با سیستم شنوایی و گوش‌ کاربران خواهد بود. شنیده‌ها گویای این موضوع است که این گجت در واقع یک هدست بوده که قادر است از طریق گوش کاربران خدماتی را در اختیار وی قرار دهد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، مایکروسافت در نظر دارد تا این گجت هوشمند را در میانه‌ها یا اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار کند. ظاهرا این گجت همچون Moto Hint داخل گوش کاربران قرار خواهد گرفت. با بهره‌گیری از این گجت هوشمند می‌توان بدون نیاز به دست دستوراتی را با استفاده از کورتانا اجرا کرد. برای مثال می‌توان حدس زد که دستور صوتی Hey Cortana به عنوان مکانیزمی برای فعال کردن سیستم دستیار صوتی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از جمله‌ی کاربردهای این ویژگی صدور دستورات صوتی می‌توان به تنظیم یادآوری‌ها، چک کردن آب و هوا و شنیدن اعلانیه‌های ورودی اشاره کرد. البته تمام ویژگی‌ها محدود به موارد اشاره شده نبوده و یقینا سایر قابلیت‌های کورتانا نیز در قالب دستورات صوتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گمانه‌ها حکایت از این دارد که این گجت هوشمند چند پلتفرمه بوده و از قابلیت‌هایی نظیر سیری در iOS و گوگل ناو در اندروید پشتیبانی خواهد کرد. البته این موضوع با توجه به سیاست‌های اخیر مایکروسافت و تغییر مواضع ردموندی‌ها چندان دور از انتظار نیست.

نظر شما در این خصوص چیست؟