اپل برای پاییز سال جاری میلادی در حال تدارک نسل جدید گوشی‌هوشمند خود یا همان آیفون 6s است که در واقع یک بروزرسانی از آیفون 6 و 6 پلاس با ظاهری مشابه این گوشی‌های هوشمند و تغییرات در مشخصات داخلی است. حال تصاویری از این گوشی‌هوشمند منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها و نکات مهم در رابطه با این تصاویر خواهیم پرداخت.

بسیاری از اخبار منتشر شده در رابطه با آیفون 6s حکایت از این دارد که این محصول به‌همراه فناوری‌هایی نظیر فورس تاچ یا همان صفحه‌ی نمایش حساس به میزان فشار وارد شده روانه‌ی بازار خواهد شد. پس از انتشار انواع گمانه‌ها و شایعات در خصوص مشخصات فنی نسل جدید آیفون، حال 9to5mac تصاویری را قاب آیفون 6s منتشر کرده که به گفته‌ی این وب‌سایت خبری، برگرفته از یک منبع مورد اعتماد در چرخه‌ی تولید محصولات اپل است. در کنار تصاویر منتشر شده، اطلاعاتی نیز در رابطه با مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند منتشر شده که پیش‌تر انتظار می‌رفت در آیفون 6s شاهد آن‌ها باشیم. در ادامه به بیان 5 نکته‌ی کلیدی در رابطه با تصاویر فاش شده خواهیم پرداخت.

1. طراحی مشابه آیفون 6 اپل با ضخامت و پهنای یکسان

iPhone6s 1

همانطور که در تصاویر نیز می‌بینید، نسل جدید آیفون اپل از نظر ظاهری شباهت بی بدیلی به آیفون 6 دارد که در واقع شبیه به تغییرات صورت گرفته در آیفون 5 و 5s است. با نکاهی به تصاویر منتشر شده نمی‌توان تغییرات چندان پررنگی را از نظر ظاهری در مقایسه با آیفون 6 مشاهده کرد. همچنان رنگ خاکستری روشن روی قاب گوشی قابل مشاهده است که برخلاف رنگ خاکستری تیره‌ی مورد استفاده در اپل واچ است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که شاید در نسخه‌ی نهایی عرضه شده شاهد بهبود‌هایی در مقایسه با همین تصاویر باشیم.

با نگاهی دقیق‌تر به تصاویر نمی‌توان تغییرات چندان گسترده‌ای را در جاگیری شیارها و کلیدها روی ظاهر گوشی مشاهده کرد. منبع منتشر کننده‌ی تصاویر نیز تغییرات ظاهری از نظر ضخامت و پهنای آیفون 4.7 اینچی را چنان جزئی خوانده که با نگاهی گذرا نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد. البته این موضوع در خصوص آیفون 6s پلاس صادق نیست و باید برای اطمینان از تغییرات آیفون 6s پلاس باید همچنان به انتظار بنشینیم.

2. ساختار متفاوت تعبیه‌ی ماژول‌های داخلی

iPhone6s 2

برخلاف ظاهر گوشی که تقریباً تغییراتی در آن صورت نگرفته، در قسمت داخلی قاب گوشی می‌توان تغییراتی را دید. این تغییرات در ساختار داخلی و در محل‌هایی که بورد اصلی و کامپوننت‌ها به بدنه متصل خواهند شد، قابل رؤیت است. با توجه به انتشار اخباری در خصوص تغییرات صورت گرفته در بورد اصلی آیفون، می‌توان تغییر در نحوه‌ی اتصال ماژول‌ها را به قاب اصلی منطقی خواند.

3. خبری از بکارگیری لنز دوگانه در پشت گوشی نیست

iPhone6s 3

پس از تصاحب کمپانی Lynx توسط اپل، شایعات در خصوص استفاده از لنز دوگانه در آیفون جدید شدت گرفت. با نگاهی به قاب پشتی منتسب به آیفون جدید می‌توان به روشنی دید که هنوز خبری از بکارگیری لنز دوگانه در آیفون نیست. در پشت گوشی می‌توان شیارهای مخصوص میکروفون، فلاش ال‌ای‌دی و دوربین با یک لنز را دید. البته هنوز امکان بیرون زدگی لنز از ساختار بدنه وجود دارد، هرچند وجود دولنز در پشت گوشی تقریباً منتفی شده است.

4. خطوط مربوط به آنتن هنوز روی بدنه قابل رویت است

اخیراً اپل پتنتی را در رابطه با یک فناوری برای مخفی کردن خطوط آنتن روی بدنه‌ی گوشی به ثبت رساند که شایعات در خصوص مخفی شدن این خطوط روی بدنه‌ی آیفون 6s را افزایش داد. این فناوری از آنودیزه کردن فلز برای مخفی کردن خطوط آنتن استفاده می‌کند. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، در تصاویر منتسب به قاب آیفون 6s نیز می‌توان همچنان خطوط آنتن را به روشنی دید.

5. اتصالات، بلندگو و میکروفون‌های یکسان

iPhone6s 5

طراحی قسمت تحتانی قاب آیفون 6s دقیقاً مشابه نسل کنونی آیفون است. تعداد شیارها و محل بلندگو، پورت لایتنینگ، میکروفون و هدفون تفاوتی با آیفون 6 ندارد. این موضوع را می‌توان خبر خوبی برای تولیدکنندگان لوازم جانبی آیفون‌های اپل خواند؛ چراکه نیاز به طراحی مجدد محصولات برای مطابقت با آیفون 6s نیست.

در روزهای آینده قطعاً شاهد انتشار اخبار و اطلاعات بیشتری در رابطه با آیفون‌های اپل خواهیم بود که این موضوع شامل کامپوننت‌ها ومشخصات داخلی مورد استفاده در آیفون است.