همه‌ی ما فراری را به اصالت و طراحی‌های ناب آن می‌شناسیم؛ این سوپر اسپورت‌ساز ایتالیایی قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ میزان تولید سالانه‌ی خود را ۳۰ درصد افزایش دهد. برای اطلاعات بیشتر ما را  همراهی کنید.


سیاست فراری برای مدت‌ها ثابت نگاه داشتن تولید سالانه خودروهایش بود؛ در زمان لوکا دی مونتزملو فراری با هدف منحصر به فرد ماندن ماشین‌‌های فراری، تولید سالانه‌ی خود را ثابت نگاه داشت. اخیرا خبرهایی از افزایش قابل توجه تولیدات این شرکت در آینده نزدیک به گوش می‌رسد. دی مونتزملو چندی پیش بعد از ۲۱ سال سکان‌داری در فراری از سمت خود استعفا داد و جایگاه خود را به سرجیو ماریکونه (مدیرعامل فیات کرایسلر) واگذار کرد. بر اساس اطلاعات داده شده توسط فراری به کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ تولید خود را به ۹۰۰۰ خودرو در سال برساند. در زمان ریاست مونتزملو فراری تصمیم گرفت تولیدات خود را به ۷۰۰۰خودرو در سال محدود کند.

فراری از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی دارد و این افزایش فروش می‌تواند به جهشی بزرگ در سوددهی این شرکت منجر شود. یکی از نکات دیگری که سبب اتخاذ این تصمیم شده است رشد تقاضا در بازارهای نوظهور است. باید دید فراری چگونه این تصمیم را عملی خواهد کرد. یکی از نگرانی‌های اصلی علاقه‌مندان فراری، از بین رفتن حس منحصر به فرد بودن فراری بعد از این افزایش‌ تولید است.

سرجیو ماریکونه پیش از این قول داده بود که تولیدات فراری را ثابت نگاه دارد. پس از به روی کار آمدن ماریکونه زمزمه‌های افزایش تولید فراری به ۱۰۰۰۰ خودرو در سال شنیده می‌شد. اخبار و گزارشات جدید نشان از جدی بودن فراری برای عملی کردن این تصمیم حکایت دارد. طبق نقشه راه ماریکونه قرار است فراری هر سال یک مدل جدید روانه بازار کند. در راستای این سیاست احتمالا شاهد عرضه‌ی نسل جدید فراری کالیفورنیا در سال ۲۰۱۷ خواهیم بود.