این روزها سهم فناوری در دنیای خودروها رو به افزایش است و همین امر کمپانی‌های فعال در این دو حوزه را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. دایملر آلمان که یکی از نام‌های بزرگ در صنعت خودروسازی است، برای رسیدن به اهدافش در زمینه‌ی شبکه‌ی خودروها با کوالکام همکاری خواهد کرد.

مطمئنا کمپانی‌های خودروساز تجربه و دانش کافی در مورد شبکه‌های بی‌سیم ندارند و در مقابل کمپانی‌هایی نظیر کوالکام که یکی از پیشروان چنین دانش‌هایی در دنیای فناوری هستند، در زمینه‌ی خودروسازی هیچ تجربه‌ای ندارند. همین موضوع سبب می‌شود تا کمپانی‌ها برای همکاری با یکدیگر پیش قدم شوند. براساس اطلاعات منتشر شده دو کمپانی دایملر و کوالکام به منظور توسعه‌ی هرچه بیشتر شبکه‌ی خودروها با یکدیگر همکاری می‌کنند. اولین قدم برای تولید چنین خودروهایی، استفاده از شبکه‌های مخابراتی برای ارسال و دریافت اطلاعات و همچنین امکان شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی است. هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه‌ی محصول نهایی به بازار منتشر نشده است.

نتیجه‌ی این همکاری را می‌توان خودرویی الکتریکی ساخت مرسدس تصور کرد که نیازی به اتصال برای شارژ ندارد و می‌تواند بصورت بی‌سیم شارژ شود. ضمنا این خودرو همیشه آنلاین است.