الدزموبیل اکسپرشن الدزموبیل اکسپرشن

شاید امروز با وجود خودروهای پیشرفته، بازی‌کردن در خودرو امری عادی باشد ولی در سال‌های دور هم خودروهایی بودند که با تکیه بر خلاقیت سازندگانشان چنین تجربه‌ای را ممکن می‌کردند. در ادامه با مدلی از اُلدزموبیل که آخرین خودرویش  در سال 2004 تولید شد و یکی از برندهای محبوب در کشور ما هم بوده است، آشنا می‌شویم.

نینتندو و اُلدزموبیل به دلایل مختلفی برای افراد مختلف نوستالژی هستند. اولی به دلیل این که تبدیل به یک اسطوره 8 بیتی شده و شاید مهم‌ترین کنسول بازی تاریخ باشد؛ در حالی که دیگری خودروهای خاطره‌انگیزی مثل کاتلاس و 88 (بخصوص برای ما ایرانی‌ها) را تولید کرده است.

در این مقاله می‌خواهیم ماشینی را به شما معرفی کنیم که ترکیبی از این دو بود. در سال 1990 در جریان نمایشگاه شیکاگو، الدزموبیل خودروی مفهومی Expression را معرفی کرد. سدان اسپورت 6 نفره‌ای که بدنه‌ای از فایبر گلاس داشت.

tumblr nmibeib5ap1ti77kbo4 1280 1 1250x460

درون درب پشتی این خودرو یک نینتندو تعبیه شده بود که دو دسته بازی و البته نمایشگر  هم داشت . این خودرو همچنین مجهز به VCR، سی دی پلیر، سیستم جهت‌یابی Navicar، جاروبرقی و تلفن هم بود.

متأسفانه این طرح خلاقانه هرگز تولید نشد. تفکر آینده نگرانه بکار رفته در این خودرو فقط محدود به فناوری‌های سرگرمی محور نبود؛ بلکه این خودرو مجهز به سنسورهای تشخیص برف و  باران بود که به کمک آن‌ها در هنگام بارندگی، برف پاک کن خودرو بطور خودکار شروع بکار می‌کرد، هر چهار چرخ این خودرو با فرمان تغییر جهت می‌دادند، فضای داخل ماشین چرمی بود و موتور 2.3 لیتری سوپرشارژ Quad 4 این خودرو 230 اسب بخار قدرت داشت.

rsz tumblr nmibeib5ap1ti77kbo3 1280 807x467

شاید امروز خودروهای پیشرفته‌ای در بازار باشد که بازی کردن جزء ابتدایی‌ترین  امکانات موجود در آن‌ها است و البته اگر چنین خودرویی هم نداشته باشید به لطف گوشی‌های هوشمند می‌توان درون خودرو بازی کرد؛ ولی برای کسانی که دوران نوجوانی خود را با میکرو، سگا و نینتندو گذرانده‌اند و گوشی هوشمندی نیز در آن زمان وجود نداشته، خودرویی که در آن یک نینتندو وجود داشته باشد واقعاً رویایی بود.