آن طور که روند فناوری پیش می‌رود، احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور تمامی وسایل مورد نیاز خود را به جای فروشگاه‌ها یا نمایشگاه‌ها به وسیله‌ی چاپگرهای سه بعدی تهیه خواهیم کرد. این قاعده شامل حال خودروهای ما نیز خواهد شد.

چاپگری که برای ساخت این خودروی الکتریکی چاپ شده به کار رفته است ابعادی در حدود یک کانتینر باری دارد و اولین نمونه‌ی محصول چاپ شده آن نیز Starti نام دارد. ساخت این نمونه‌ی اولیه فرایندی چهار و نیم ماهه را از طراحی تا اتمام سپری کرده است. جی راجرز - مدیرعامل شرکت Local Motors که ساخت Starti در آن صورت گرفته، می‌گوید که این فرایند می‌‌‌تواند تا 6 هفته نیز کاهش پیدا کند و البته فرایند چاپ آن نیز تنها 24 ساعت زمان خواهد گرفت. فکر می‌‌‌کنم زمان بسیاری کوتاهی برای تولید یک خودروی کاملا سفارشی باشد.

نکته‌ای که در این ساخت سریع و سفارشی شده وجود دارد سادگی هرچه بیشتر طراحی است چراکه یک خودرو از هزاران قطعه‌ی مجزا تشکیل شده است که اگر بتوان تمام این اجزا را از یک جنس درآورد تعداد این قطعات نیز کاهش می‌‌‌یابد. البته برخی از بخش‌های خودرو را نمی‌‌‌توان چاپ کرد که این شامل موتور، تایر و سامانه تعلیق می‌‌‌شود، با این وجود بیشتر خودرو را می‌‌‌توان از جنس کامپوزیت پلیمر گرمانرم تقویت شده با الیاف کربن ساخت. این گروه هم اکنون در حال کار بر روی روش‌های چاپ متفاوت جهت بهینه سازی انعطاف، دوام و مقاومت بخش‌های مختلف خودرو جهت کاربردهای متفاوت است. این مورد باعث می‌‌‌شود خودرو در بخش‌های مختلف بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و ایمنی و بازده آن نیز افزایش یابد.

به اعتقاد روجرز این خودرو تا 12 ماه آینده در جاده‌ها خواهد بود. پیش از این نیز قیمت این خودرو چیزی حدود 18,000 تا 30,000 دلار تخمین زده شده بود که البته این قیمت کاهش پیدا خواهد کرد. آینده‌ی این فناوری تولید خودروهای متفاوت بسته به مکان‌های مختلف و مناسب برای شرایط محیطی خواهد بود. برای مثال یک کارخانه در یک منطقه‌ی سردسیر می‌‌‌تواند خودرویی کاملا مناسب شرایط و کارخانه‌ای که در بیابان است با استفاده از همان چاپگر خودرویی بیابانی تولید کند. این فناوری هم چنین م یتواند در سایر صنایع تولیدی نیز برای ساخت ارزان و سریع متناسب با شرایط به کار رود.