هفته‌ی گذشته کوالکام بنچمارک‌های مربوط به تراشه‌ی قدرتمند خود، اسنپدراگون ۸۱۰ را منتشر کرد که در سال ۲۰۱۵ بسیاری از پرچمداران از آن استفاده خواهند کرد. در ادامه سامسونگ نیز تراشه‌ی جدید خود، اگسینوس ۷۴۲۰ را معرفی کرد. این تراشه ۳۰ تا ۳۵ درصد در مقایسه با تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری بهینه‌تر است.

پس از انتشار نتایج بنچمارک مربوط اسنپدراگون 810، سامسونگ نیز تراشه‌ی جدید خود را با نام اگسینوس 7420 معرفی کرد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتر است و از نظر عملکرد نیز قدرتی برابر تراشه‌ی کوالکام دارد. تراشه‌ی جدید سامسونگ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T760 بهره می‌برد. این تراشه در مقایسه با تراشه‌های نسل پیشین این کمپانی که مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توسعه یافته‌اند، ۳۰ تا ۳۵ درصد از نظر مصرف بهینه‌تر است.

سامسونگ این تراشه را بر مبنای فناوری ترانزیستور‌ FinFET که یک فناوری سه‌بعدی برای ساخت ترازیستورها است، استفاده کرده است. با استفاده از این فناوری می‌توان بر محدودیت‌های موجود در طراحی دو بعدی فائق آمد. سامسونگ را باید جزو اولین کمپانی‌هایی خواند که اولین تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری را تولید خواهد کرد.سامسونگ فناوری تولید مورد نظر را برای توسعه‌ی تراشه‌های حافظه‌ی NAND نیز مورد استفاده قرار خواهد داد که نتیجه‌ی آن تولید تراشه‌های کوچک‌تر با سایز بزرگ‌تر است.

براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ این تراشه را در طیف گسترده‌ای از محصولات خود اعم از گلکسی S6 و S اج بکار خواهد گرفت.