نکسوس 9 گوگل

بالاخره پس از انتشار شایعات فراوان و گمانه‌زنی‌ها در مورد نسل جدید تبلت گوگل، نکسوس 9 معرفی شد. گوگل براساس سنت همیشگی خود نسل جدید تبلت و تلفن‌هوشمندش را در فصل پاییز معرفی کرد. غول جستجوگر اینترنتی دنیا در کنار تلفن هوشمند6 اینچی نکسوس 6 و یک استریم‌کننده‌ی مدیا با نام نکسوس پلیر، تبلت نکسوس ۹ را که توسط کمپانی اچ‌تی‌سی طراحی و تولید شده روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نکسوس 9 گوگل که توسط کمپانی اچ‌تی‌سی طراحی و تولید شده از یک صفحه‌ی نمایش ۸.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل بهره می‌برد. نسل جدید تبلت گوگل از پس فردا آماده‌ی پیش‌خرید بوده و از تاریخ ۹ نوامبر نیز در فروشگاه‌ها برای خرید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. گوگل برای نسخه‌ی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی از نوع وای-فای به ترتیب قیمت ۳۹۹ و ۴۷۹ دلار و برای نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی LTE نیز قیمت ۵۹۹ دلار را در نظر گرفته است. نسخه ی LTE از شبکه‌های ارتباطی +HSPA در کنار GSM/EDGE چهار کاناله و CDMA پشتیبانی می‌کند. همچون سایر نسخه‌های گجت‌های تولید شده در سری نکسوس، این تبلت نیز همراه با نسخه‌ی جدید اندروید یعنی اندروید ۵ یا آبنبات‌چوبی روانه‌ی بازار خواهد شد.

نکسوس 9

علاوه بر صفحه‌ی نمایش ۸.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل، این تبلت از مشخصاتی چون تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لنز f/2.4، دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی در جلو و یک باتری ۶٫۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اچ‌تی‌سی امضای خود را با قراردادن بلندگوهای بوم ساوند در نکسوس ۹ حفظ کرده است.

N9-design-black-1600

نکسوس ۹ ضخامتی برابر ۷.۹ میلی‌متر داشته و وزن آن نیز ۴۲۵ گرم برای نسخه‌ی وای-فای و ۴۳۶ گرم برای نسخه‌ی LTE‌ است.

دانلود ویدیو: