اگر شما هم از کسانی باشید که با تلفن همراه خود بیشتر از مکالمه، بازی می‌کنند؛ حتماً برایتان پیش‌آمده از خود بپرسید آیا موبایلی وجود دارد که به‌راحتی سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز اجرا کند؟ با ما همراه باشید تا شما را با ۵ گوشی هوشمند برتر برای بازی کردن آشنا کنیم. 

دنیای بازی‌های موبایل این روزها به‌سرعت وسعت و قدرت بیشتری پیدا می‌کند و گاهی بازی‌های خلق می‌شوند که گوشی‌های معمولی آن‌ها را آن‌طور که باید به نحو احسنت اجرا نمی‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم ۵ گوشی را به شما معرفی کنیم تا به‌راحتی بتوانید با آن‌ها هر بازی‌ای که دوست داشتید را اجرا کنید.

ولی واقعاً چه گوشی می‌تواند عنوان بهترین را به دوش بکشد؟ ما در این مقاله بهترین گوشی‌ها ازلحاظ صفحه نمایش پویا، روشنایی، وضوح، سخت‌افزار داخلی که قدرت اجرای بازی‌های 3D را بدون لگ و اذیت کردن داشته باشد، باطری‌ای با توان و سرعت شارژ بالا را به شما معرفی می‌کنیم.

پس با معرفی بهترین گوشی‌های دنیای بازی‌های موبایل، همراه زومجی باشید.

گلکسی اس ۶

Galaxy s6

بدون شک اگر بخواهیم به دنبال بهترین گوشی سازگار با بازی باشیم، اولین گزینه حتماً گلکسی اس ۶ محصول شرکت سامسونگ است.

این گوشی همراه صفحه ۵.۱ اینچی سوپر امولدی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی با ۵۷۷ پیکسل در اینچ عرضه شد. این مشخصات فعلاً تا رونمایی گوشی جدید شرکت سونی به نام اکسپریا زد ۵ پریمیوم، شارپ‌ترین گوشی دنیا است. همچنین صفحه‌نمایش آن از نور، وضوح و رنگ واقعی بهره می‌برد.

این مشخصات در کنار سخت‌افزار قدرتمند موجود در این گوشی هوشمند کامل می‌شود. پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ به همراه ۳ گیگابایت رم، یک ترکیب عالی برای اجرای سرسخت‌ترین بازی‌ها هستند که می‌توان با اعتمادبه‌نفس کامل قدرت آن را به رخ دوستان خود بکشید.

گلکسی اس ۶  اج +

s6-edge

هرچند این گوشی هم سری و هم‌خانواده گوشی گلکسی اس ۶ است، ولی هر کاری کردیم نتوانستیم این گوشی قدرتمند را از لیست حذف کنیم.

این گوشی این بار با صفحه‌نمایش بزرگ‌تری با اندازه ۵.۷ اینچ با پنل امولدی با تراکم ۵۱۸ پیکسل در اینچ، به شارپی صفحه ۵.۱ اینچی گلکسی اس ۶ نیست، ولی مطمئناً شما تفاوت آن‌ها را با چشم غیرمسلح نمی‌توانید تشخیص دهید. می‌توان این نکته را خاطرنشان کنیم که این گوشی از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد که همین یک گیگابایت بیشتر، کمک زیادی در سازگاری بیشتر آن با بازی کرده است.

این را به خاطر داشته باشید که هیچ‌کدام ازسری‌های اس ۶ قابلیت جدا کردن باطری را ندارند و فقط دارای قابلیت شارژ سریع هستند. از دیگر نقاط قوت این گوشی می‌توان به باطری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری آن اشاره کرد.

آیفون ۶ اس / آیفون ۶ اس +

ّIphone 6s

همه می‌دانند در دنیای گوشی‌های هوشمند،آیفون‌ها رقیب سرسختی برای دیگر رقبا هستند. آیفون ۶ باقدرت پردازش خوب خود در جمع سه‌گوشی برتر سال جای گرفته بود؛ تا آنجا که چند روز پیش، آیفون 6 پلاس با چیپست A9 شرکت اپل و رم ۲ گیگابایتی معرفی شد.

گوشی‌های اپل به لطف سیستم‌عامل اختصاصی خود توانایی اجرا هر بازی‌ای را به  نحو احسنت دارند؛ ولی این گوشی، تجربه بازی کردن با موبایل را برای شما به خاطره‌ای زیبا تبدیل می‌کند. شاید یکی از دلایل آن این است که اغلب توسعه‌دهنده‌ها معمولاً بازی‌های خود را ابتدا برای سیستم‌عامل IOS طراحی می‌کنند.

ایسر پردِدور ۶

acer-predator-8

تابه‌حال شاید لب تاپ‌های مخصوص بازی را دیده‌اید؛ لب تاپ‌هایی با سخت‌افزار قدرتمند و سازگار باهم برای اجرا بازی‌های روز که توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند. امسال شرکت ایسر در نمایشگاه IFA که در برلین برگزار شد، این سبک از ساخت دستگاه‌ها را به دنیای گوشی‌ها وارد کرد. موبایلی به نام Acer Predator 6، با سخت‌افزار قوی و همچنین ساختاری خوش‌دست و اصولاً طراحی‌شده برای بازی.

این دستگاه زیبا و نوآورانه دارای صفحه‌نمایش ۶ اینچی، پردازنده ده هسته‌ای هلیو ایکس ۲۰ به همراه ۴ گیگابایت رم و چهار اسپیکر مجزا است.

ال‌جی – جی ۴

lg-g4

اگرچه جی ۴ سریع‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی نیست، ولی می‌تواند بهترین گزینه‌ برای کسانی باشد که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای این کار بپردازند. جی ۴ دارای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی است که وظیفه رندر تصاویر نشان داده‌شده در آن‌ها را پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۸ بر عهده دارد. نتیجه بنچمارک‌های این گوشی نشان می‌دهد که در شرایط سخت گرافیکی چیپست بیش‌ازحد درگیر می‌شود، ولی این مورد چیزی نیست که باعث شود بازی‌ای اجرا نشود.

اگر شما می‌خواهید همه بازی‌های روز دنیا را تجربه کنید و هزینه زیادی نیز متحمل نشوید، این گوشی می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین به خاطر وجود قابلیت عوض شدن باطری، می‌توانید با خرید یک باطری اضافه، در زمان اتمام باطری با تعویض آن، به‌صورت متوالی از بازی کردن لذت ببرید.