فیلیپس I966 Aurora

گوشی‌های هوشمند فیلیپس چندان در خارج از آسیا شناخته شده نیستند اما این مساله بدین معنا نیست که دستگاه جالب توجهی در میان تولیدات این شرکت یافت نمی‌شود. آخرین گوشی این شرکت با نام I966 Aurora به تازگی در چین عرضه شده و مشخصه‌ی بارز آن برخورداری از صفحه‌نمایش 2560 × 1440 کواد اچ‌دی است.

 صفحه‌نمایش Quad HD تلفن جدید فیلیپس 5.5 اینچی بوده که به موجب آن با دستگاهی نسبتا بزرگ سر و کار داریم. جالب است بدانید که گوشی I966 از سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کند و به سیستم‌عامل YunOS ساخت کمپانی علی‌بابا که با نام Aliyun OS نیز شناخته می‌شود بهره می‌برد. این پلتفرم جدید بصورت خاص برای دستگاه‌های عرضه شده در خاک چین توسعه داده شده است.

Philips-I966-Aurora

رزولوشن چشمگیر تنها خصوصیت قابل توجه I966 Aurora فیلیپس نیست. این گوشی به واقع یک بالا رده محسوب شده و توانایی رقابت سخت‌افزاری با دستگاه‌های طراز اول بازار را دارد. I966 از یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای اسنپدراگون 8.1 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز بهره می‌برد که 3 گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی نیز آن را همراهی می‌کند. از دیگر خصوصیات جالب این گوشی، تجهیز آن به اسکنر اثر انگشت است که تنها تعداد معدودی از پرچمداران بازار گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون از آن برخوردار هستند. دوربین 20.7 مگاپیکسلی ساخت سونی با فلش LED دوگانه، دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت جلو برای سلفی و مکالمات تصویری، پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE و جای دادن باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی در دل دستگاه از دیگر ویژگی‌ها و خصوصیات فنی I966 Aurora فیلیپس به شمار می‌رود.

Philips-I966-Aurora2

Philips-I966-Aurora3

همانطور که از مشخصات دستگاه نیز بر می‌آید، این دستگاه قیمت ارزانی نخواهد داشت. پرچمدار غیراندرویدی فیلیپس هم‌اکنون به قیمت 600 دلار در چین به فروش می‌رسد که توسط یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌های آنلاین این کشور تحت پوشش قرار گرفته و عرضه می‌شود. تصور اینکه گوشی هوشمند جدید فیلیپس خارج از خاک چین عرضه شود دشوار است بنابراین انتظار مشاهده‌ی آن در ویترین مغازه‌ها را نداشته باشید.