اگر از چراغ خواب خود فقط برای مطالعه یا روشن کردن اتاق استفاده می‌کنید،‌ باید بدانید که این دوران تمام شده است. حالا با استفاده از این چراغ خواب زیبا می‌توانید تلفن‌هوشمند خود را پیدا کنید، دمای اتاق خود را تنظیم کنید یا از دریافت هشدار‌ها در گوشی همراه خود با خبر شوید.

 در دنیایی که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، چراغ خواب‌ها وظایفی فراتر از روشن کردن اتاق‌ دارند. این چراغ خواب با طراحی منحصر به فرد خود نه تنها اتاق شما را روشن می‌کند، بلکه قادر به پیدا کردن تلفن هوشمند شما هم است. و زمانی که یک پیام یا یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، این چراغ با درخشش (روشن و خاموش شدن) به شما اطلاع می‌دهد.

چراغ خواب از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما متصل می‌شود و وقتی اتصال برقرار شد، آن‌ها به زیبایی با هم هماهنگ می‌شوند. به طور مثال اگر شما تلفن‌هوشمند خود را در گوشه‌ای از خانه فراموش کرده باشید، می‌توانید با دوبار ضربه زدن به چراغ خواب، تلفن‌هوشمند خود را پیدا کنید. اما قابلیت‌های این چراغ خواب زیبا و باهوش، فراتر از این چیز‌‌ها است. با استفاده از بلوتوث، این چراغ خواب قادر است با دیگر وسایل بلوتوث‌دار در خانه‌ی شما ارتباط بر قرار کند. به طور مثال، می‌توان این چراغ هوشمند را با سیستم تهویه‌ی خود هماهنگ کنید و وقتی سنسور  چراغ تغییری در دمای هوا ثبت کرد،‌ به ترموستات هشدار می‌دهد تا دما را به مقدار متناسب تغییر دهد.

تیم سازنده‌ی این چراغ‌خواب، با توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزاری به نام یانومی شریک تجاری شده‌اند. تخصص یانومی توسعه‌ی نرم‌افزار‌هایی است که گجت‌های خانگی هوشمند را به هم متصل می‌کند. بنابراین می‌توانید با دانلود اَپلیکیشن اندرویدی یانومی، گجت‌‌های خانگی هوشمند خود (از جمله این چراغ‌خواب) را کنترل کنید. این برنامه برای iOS در تابستان ۲۰۱۵ ارائه خواهد شد.

این چراغ‌خواب زیبا دارای سنسور نور سنج است و شدت نور را با توجه به روشنایی محیط تنظیم می‌کند. همچنین رنگ چراغ قابل تغییر است؛ پس می‌توانید با توجه به شرایط روحی و علاقه‌ی خود، رنگ چراغ را عوض کنید.

قیمت ارزان‌ترین مدل این چراغ‌خواب هوشمند ۸۰ دلار خواهد بود که طرح آن شبیه خطوط باریکه‌ی نور (لیزر) است. با پرداخت  ۱۵ دلار می‌توانید این خطوط نور را به شکل‌های ابر، خرس قطبی، کرم‌چاله و خیابان‌‌های شهر‌های معروف سفارش دهید. اگر دنبال طراحی منحصر به فردی هستید، دو گزینه‌ی دیگر برای شما در نظر گرفته شده است. چراغ خواب مدل سنگ مرمر سفید که ۱۷۰ دلار قیمت دارد و مدل سنگ نمک هیمالیا که ۱۳۰ دلار است. این چراغ خواب را هم اکنون می‌توانید پیش خرید کنید. عرضه‌ی عمومی این چراغ خواب اواخر تابستان ۲۰۱۵ است.

 لینک دانلود

با مراجه به وب سایت (Pretty Smart Home) می‌توانید اطلاعات بیشتری پیرامون این چراغ‌خوات هوشمند کسب کنید.