پتنت جدید اپل

اپل همواره در حال بهبود کیفیت ایربادهای خود است؛ گواه این موضوع، پتنتی است که اپل به تازگی برای بهبود ایربادهای بی‌سیم خود ثبت کرده است. البته این پتنت فوریه سال گذشته به ثبت رسیده، اما مستندات مرتبط با آن در هفته‌ی جاری منتشر شده است.

کوپرتینویی‌ها پتنتی را در رابطه با بهبود کیفیت ایربادهای بی‌سیم به ثبت رسانده‌اند که مستندات آن هفته‌ی جاری منتشر شده است. پتنت مورد نظر در رابطه با بهبود کیفیت صدای ایربادهای بی‌سیم است. براساس اطلاعات ارائه شده در مستندات پتنت مورد نظر، اپل سنسورهای دیگری را نیز نظیر میکروفون‌ و شتاب سنج تعبیه خواهد کرد تا نویزهای موجود در محبط پیرامون را به منظور بهبود هر چه بیشتر کیفیت صدا شناسایی کند.

این پتنت با عنوان سیستم و متد بهبود کیفیت صدا در ایرباد بی‌سیم گجت‌های موبایل به ثبت رسیده است. در این پتنت جزئیات متعددی در رابطه با تنظیمات مختلف به منظور کاهش و از بین بردن نویزهای محیط پیرامون تشریح شده است.

سنسورهای داخلی به منظور شناسایی لرزش‌ها در تارهای صوتی، استخوان و بافت گوش کاربر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. میکروفون‌هایی نیز درون ایربادها تعبیه شده که از آن برای سنجش سطح باد در حال وزش و همچنین نویزهای بیرونی بهره گرفته خواهد شد. سپس تمام سنسورهای مورد استفاده که برای سنجش باد و نویزهای بیرونی تعبیه شده‌اند، اطلاعات خود را در اختیار پردازنده قرار خواهند داد تا با انجام محاسبات، بهترین خروجی ممکن در اختیار کاربر قرار گیرد.

این اولین باری نیست که اپل پتنتی را در این رابطه به ثبت رسانده است. کوپرتینویی‌ها در مارس ۲۰۱۳ نیز پتنت مشابهی را به ثبت کرده بودند. اپل هر از گاهی پتنت‌هایی را در رابطه با بهبود کیفیت صدای خروجی در ایربادها ثبت می‌کند. از جمله‌ی این پتنت‌ها می‌توان به نمونه‌هایی اشاره کرد که درون ایرباد سنسورهای مربوط به سنجش فاکتورهای سلامتی قرار گرفته است. همچنین اپل پتنتی را برای تشخیص استفاده از یک ایرباد توسط دو نفر ثبت کرده بود که بصورت خودکار استفاده‌ی مشترک از ایرباد توسط دو نفر را تشخیص می‌داد.

با توجه به تمرکز اپل روی حوزه‌ی موسیقی که با خرید بیتس و عرضه‌ی سرویس اپل موزیک همراه شد، ثبت چنین پتنت‌هایی چندان دور از انتظار نیست. یقینا اپل در پی آن است تا از این طریق کاربران را بیش از پیش راضی کرده و افراد بیشتری را به سمت سرویس‌ها و محصولات خود جذب کند. این موضوع را می‌توان از طریق تغییراتی که ایربادهای اپل در طول سال‌های گذشته به خود دیده‌اند، متوجه شد.