براساس شایعات ظاهرا آیفون 7 به نمایشگر OLED ساخت سامسونگ مجهز خواهد شد. اگر این اتفاق رخ دهد اپل تا به امروز در تمام آیفون‌ها، آیپدها و آیپادها از نمایشگر LCD استفاده کرده است.

صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در اپل واچ تحسین بسیاری از متخصصان اپل از جمله جانی آیو را برانگیخته است. وی در گفتگو با رسانه‌ها، از نمایشگر OLED مورد استفاده در اپل واچ بسیار تمجید کرده است. از جمله‌ی کمپانی‌هایی که از صفحه‌ی نمایش OLED در گوشی‌های هوشمند و محصولات مختلف خود استفاده می‌کند، باید به سامسونگ اشاره کرد. در سال‌های اخیر نیز فناوری ال سی‌ دی مورد استفاده توسط اپل در برابر OLED های سامسونگ بسیار مقایسه شده است؛ حال آنکه ظاهرا خود  اپل نیز استفاده از OLED را مدنظر قرار داده است.

اخیرا شایعاتی مطرح شده که نشان از مهاجرت اپل به استفاده از نمایشگرهای OLED در محصولات آینده‌ی خود دارد. گمانه‌ها حکایت از این دارند که آیفون 7، اولین گوشی‌هوشمند این کمپانی خواهد بود که به صفحه‌ی نمایش OLED مجهز می‌شود.

گزارش منتشر شده توسط ET News نشان از این دارد که سامسونگ نمونه‌هایی از نمایشگر OLED خود را که احتمالا در نسل بعدی آیفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در اختیار این کمپانی قرار داده است.

اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که اپل در ماه نوامبر در خصوص بهره‌گیری از نمایشگرهای OLED تصمیم‌گیری خواهد کرد. این موضوع می‌تواند سیاست‌های سامسونگ در راستای استفاده از صفحه‌ی نمایش خمیده‌ی OLED را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اپل یک مشتری مهم برای سامسونگ است؛ اما این کمپانی کره‌ای در رقابت با تامین کنندگان قدیمی با چالش‌هایی روبرو خواهد شد. ال‌جی یکی از همین رقبا است که در حال حاضر بخش بزرگی از نیاز اپل برای صفحه‌ی نمایش اپل واچ را تامین می‌کند. همچنین باید به JDI نیز اشاره کرد که اخیرا روابط خود با کمپانی اپل را بیش از پیش تقویت کرده است. انتظار می‌رود این کمپانی ژاپنی نیز به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی نمایشگر مورد استفاده در آیفون ۷ اپل، با این کمپانی همکاری داشته باشد.

منبع : zoomit.ir