مکلارن همیشه به تولید خودروهای سوپر اسپورت بسیار گران قیمت شهره بوده است، اما به نظر میرسد این کمپانی درصدد تغییر سیاستهای خود است. معرفی مکلارن 570S را میتوان به عنوان نشانهای از این تغییر یافت. مکلارن 570S برای رقابت با خودروهای پورشه 911 و آئودی R8 روانهی بازار خواهد شد.
مک لارن 750S را باید اولین نمونه از خودروی کمپانی انگلیسی در کلاس خودروهای اسپورت خواند که برای رقابت با خودروهایی نظیر پوشه 911 و آئودی R8 روانهی بازار خواهد شد. خودروی جدید مک لارن برچسب قیمتی ۱۸۰٫۰۰۰ دلاری دارد که در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس موجود در بازار بسیار بالا است، اما در صورتی که با این قیمت را با سایر خودروهای این کمپانی بریتانیایی مقایسه کنیم، میتوان به روشنی دید که مک لارن خودروی ارزانی را روانهی بازار میکند. با توجه به قیمت این خودرو که در مقایسه با 650S تقریبا ۷۵٫۰۰۰ دلار کمتر است، میتوان فلسفهی نامگذاری آن را نیز درک کرد.
مکلارن ابتدا این خودروی جدید را در ماه ژانویه بطور خصوصی رونمایی کرد و حتی اجازهی تصویربرداری را نیز به افراد حاضر در مراسم معرفی نداد. حال با نگاهی به این خودرو میتوان نقاط اشتراک زیادی را به بین 750S و برادر بزرگترش 650S دید. نحوهی قرارگیری چراغهای جلو و همچنین آئرودینامیک قسمت جلوی خودرو در کنار نیمرخ اینکار تا حدود بسیار زیادی به برادر بزرگترش شباهت دارد.
البته با مقایسه دقیقتر میتوان به تفاوت این دو خودرو نیز نگاهی داشت. ستونهای انتهای خودرو باعث شده تا 570S تقویت شود، بطوریکه استفاده از این ستونها میزان نیروی پایین برندهی قابل تحمل در این خودرو را تا ۸ کیلوگرم افزایش داده است که این موضوع باعث بهبود هر چه بیشتر بالانس آئرودینامیک خودرو در سرعتهای بالا میشود. درهای خودرو نیز تراشیدهتر شدهاند، اما همچنان از روش پروانهای برای باز شدن بهره میبرند.
هرچند باید این خودرو را نمونهی ارزانتری از 650S خواند، اما در ابعاد شاهد عرضهی خودروی بزرگتری هستیم، بطوریکه 570S در طول ۱۸ میلیمتر و در عرض نیز ۱۸۷ میلیمتر بزرگتر از 650S است. هرچند این خودرو لقب ارزانترین خودروی مکلارن را بر دوش کشیده، اما باید به این نکته اشاره کرد که 570S در واقع راحتترین خودروی تولید شده توسط این خودروساز است، چراکه فضای بیشتری برای سرنشینان و همچنین قراردادن وسایل در آن پیش بینی شده است.
استفاده از فیبرکربن در ساخت شاسی این خودرو باعث شده تا وزن آن تنها ۱۳۱۳ کیلوگرم باشد . اشتراک این نسخه با 650S تنها در فاکتورهای ظاهری نیست و با برداشتن پرده از روی پیشرانهی مورد استفاده نیز میتوان موتور توئین توربوی ۳.۸ لیتری V8 مورد استفاده در برادر بزرگتر را در 570S مشاهده کرد که البته مکلارن برای ساخت آن ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده را بروزرسانی کرده است. با نگاهی که به مشخصات مربوط به قدرت این خودرو میتوان به روشنی دید که پورشه 911 به فاصلهی زیادی در پشت 570S قرار دارد، چراکه موتور تعبیه شده در این خودرو قادر است در گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر قدرت ۵۲۶ اسب بخاری در اختیار راننده قرار دهد.
این خودروی سایزی برابر گلف GTI دارد اما قدرت آن دو برابر این هاچ بک ژرمن است. نتیجهی قرارگرفتن چنین پیشرانهی قدرتمندی در بدنهی سبک رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۳.۲ ثانیه است. این خودرو قادر است در ۹.۴ ثانیه سرعت خود را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی بریتانیایی ۳۲۸ کیلومتر در ساعت است.
مکلارن 570S دارای برچسب قیمتی ۲۱۴٫۰۰۰ دلاری است و در مقایسه با برادر بزرگتر، 650S در حدود ۷۵٫۰۰۰ دلار ارزانتر است. دوستداران مکلارن میتوانند با پرداخت مبلغ کمتری و کمی تغییرات در لیست امکانات و همچنین قابلیتهای خودرو، نمونهی ارزانتری از مکلارن را در اختیار داشته باشند.
مکلارن برای رام کردن این خودرو و کاهش سرعت از دیسکهای ترمز سرامیکی در کنار تایرهای پیرلی P Zero استفاده کرده است. قدرت پیشرانه با استفاده از یک جعبه دندهی هفت سرعته به چرخهای عقب خودرو منتقل میشود.
سیستم تعلیق این خودرو را میتوان در سه حالت اسپورت، نرمال و پیست تنظیم کرد. مکلارن در پنل میانی از یک صفحهی نمایش TFT در کنار نوارهای چرمی استفاده کرده جلوهی بسیار زیبایی را به داشبورد این خودرو بخشیدهاند.