سامسونگ همیشه به تقلید از اپل متهم شده است. کرهایها در واکنش به عرضهی اپلواچ و پیش فروش آن، علاوه بر اشاره به این نکته که وجود کمپانیهایی نظیر اپل به نفع مشتریان است، تلویحا اقدام اپل در عرضهی ساعتهایهوشمند را به نوعی تقلید از خود خواندهاند.
سامسونگ پس از عرضهی گلکسی S3 به بازار تقریبا به بزرگترین تولیدکنندهی گوشیهایهوشمند اندرویدی تبدیل شد. اما این کمپانی کرهای همیشه سایهی اپل را روی سر خود حس میکرد و موضوع مشاجرات بین طرفداران این دو کمپانی اغلب در مورد تقلید سامسونگ از دستاوردهای اپل است.
بسیاری اما اوضاع کنونی را متفاوت از سالهای پیش میدانند. علی رغم اینکه سامسونگ در سال گذشتهی میلادی با مشکلات عمدهای روبرو شد و حتی گزارشهای مالی با کاهش میزان سود و درآمد برای این کمپانی همراه بود، اما کرهایها با معرفی نسل جدید پرچمدار قبل نشان دادند که حرفهای زیادی برای گفتن دارند. سامسونگ همچنان با اعتماد به نفس به عرضهی محصولات جدید میپردازد و ساعتهایهوشمند نیز جزو محصولات این کمپانی است. روری اُ.نیل، قائم مقام سامسونگ موبایل در اروپا در مصاحبهای که با شبکهی CNBC داشت، در مورد پیش فروش ساعتهوشمند سامسونگ چنین اظهار نظر کرده است:
در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. از جملهی این برندها میتوان به اپل، سامسونگ، آمازون، مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و شماری دیگر از کمپانیها اشاره کرد. وجود این تعداد کمپانی بزرگ به معنای رقابت در بازار است. نتیجهی رقابت سرمایهگذاری ۱۴ میلیون دلاری ما در هر روز برای ایجاد محصولات و سرویسهای جدید است. سرمایهگذاری برای طراحی و تولید محصولات جدید به نفع مشتریان است، چراکه هدف جلب رضایت مشتری است.
وی به نکتهی جالبی اشاره کرد:
ما بسیار خوشحالیم که اپل ما را در این بازار دنبال کرد.
با توجه به اینکه سامسونگ پیش از اپل محصولاتی را در حوزهی ساعتهایهوشمند روانهی بازار کرده، از اینرو این کمپانی اپل را دنبالهرو خود در این حوزه میداند.براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ ورود به حوزهی ساعتهایهوشمند را از سال ۱۹۹۹ تجربه کرده است. این کمپانی پیش از عرضهی گلکسی گیر در سال ۲۰۱۳، محصولی را با عنوان s9110 در سال ۲۰۰۹ معرفی کرده بود.
حال رقابت در حوزهی ساعتهایهوشمند نیز به رقابت دو کمپانی سامسونگ و اپل اضافه شده است.