کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل روز دوشنبه برگزار می‌شود. نسخه‌ی جدید سیستم عامل اپل شباهت زیادی به iOS 8 خواهد داشت اما تغییرات کوچکی نیز به خود خواهد دید. برای مثال اپل از فونت سن‌فرانسیسکو که در اپل واچ از آن استفاده کرده است، در سیستم عامل جدید خود بهره خواهد برد. برای مرور کوتاهی بر این ویژگی‌ها با  ما همراه باشید.

اما تمرکز اصلی در iOS 9 بر روی پایداری بیشتر سیستم عامل خواهد بود. در ماه‌های گذشته نیز اخباری مبنی بر کار بیشتر اپل بر روی پایداری و بالابردن سرعت آن نیز منتشر شده بود. همچنین ویژگی‌های دیگری نیز به آن‌ اضافه شده است، از جمله اضافه شدن مسیر سرویس‌های حمل‌و‌نقل عمومی به نقشه‌ی اپل، به این معنا که این ویژگی مسیر و ساعت رفت و آمد سرویس‌هایی مانند قطار، مترو را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این ویژگی ابتدا در شهرها و کشورهایی مانند چین، سن‌فرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، برلین و فرانسه در دسترس کاربران خواهد بود و اپل در نظر دارد بوستون، توکیو و سایر شهرها را به این لیست اضافه کند.

همچنین به‌روزرسانی جدید احتمالا Spotlight را با ویژگی Proactive که پروژه‌ای مخفی در اپل است، جایگزین خواهد شد. این ویژگی جدید امکاناتی مانند سرویس Google Now را خواهد داشت و همانند آن عمل خواهد کرد. همچنین Proactive مسیر رفت و آمد شما را تحت نظر می‌گیرد و هنگام وعده‌های غذایی به شما پیشنهاد می دهد که می‌توانید به کدام رستوران‌ها بروید. به عنوان ویژگی جدید دیگر، برای مثال اگر نرم‌افزاری را هر روز ساعت ۱۰ صبح اجرا کنید، بعد از مدتی گوشی ساعت ۱۰ صبح دکمه‌ای برای اجرای سریع‌تر برنامه برای شما فراهم خواهد کرد.

با iOS 9 نرم‌افرار جدیدی به نام Home نیز معرفی خواهد شد که اگر لوازم هوشمند الکتریکی برای تامین امنیت خانه‌ی خود داشته باشید، می‌توانید با آن این لوازم هوشمند را از دور نیز کنترل کنید. همچنین کاربران آی‌پد اپل نیز سرانجام می‌توانند از ویژگی چند وظیفگی با تقسیم صفحه نمایش بهره ببرند. همچنین این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد که دو پنجره از یک برنامه را همزمان اجرا کنند. خبرها حاکی از آن است که این ویژگی بر روی اپل آی‌پد پرو ۱۳ اینچی برای اولین بار معرفی خواهد شد.

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل روز دوشنبه برگزار خواهد شد و همه‌ی سوالات باقی مانده در آن رو پاسخ داده خواهند شد. برای اطلاعات بیشر در مورد شایعات و اطلاعات در مورد این کنفرانس به «جمع‌بندی شایعات و اطلاعات در مورد آنچه که اپل در WWDC 2015 معرفی خواهد کرد» مراجعه کنید.