سیستم پلتفرم خانگی اپل با قابلیت‌هایی که این کمپانی برای آن تعبیه کرده، هوشمند‌تر می‌شود. این سیستم به زودی از سنسورها و سیستم‌های امنیتی مختلف و پیشرفته‌تری پشتیبانی خواهد کرد.

حدودا یک سال از زمان معرفی HomeKit می‌گذرد. اپل به واسطه‌ی این پلتفرم قصد دارد تا کنترل تمامی دستگاه‌های هوشمند خانگی را به دستگاه اپلی و HomeKit واگذار کند. محصولات سازگار با این سرویس نیز در حال گسترش بوده و کمی هم تامل در خصوص نحوه‌ی کار این دستگاه‌ها به وجود می‌آید. اگرچه این موضوع به طور کامل واضح نیست، اما حداقل اپل اطلاعات جزئی را در خصوص این پلتفرم ارائه داد.

از این پس HomeKit از سنسورها و سیستم‌های امنیتی مختلفی مانند قفل‌های هوشمند و سنسورهای کربن دی‌اکسید پشتیبانی خواهد کرد.علاوه بر این اپل اعلام کرد که توسط آیکلاد نیز می‌توان کنترل دستگاه‌ها را به دست گرفت.

اما واقعا HomeKit اپل از چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟ در حال حاضر شرکت‌هایی همچون Elgato, Ecobee, Lutron, iHome و Insteon همگی اعلام کرده‌اند که محصولات آن‌ها به زودی با پلتفرم HomeKit اپل سازگاری خواهند داشت. علاوه بر این HomeKit با استانداردهایی نظیر ZigBee و Z-Wave مطابقت دارد. همچنین شرکت فیلیپس نیز اخیرا اعلام کرده که پشتیبانی و سازگاری دستگاه‌های تولیداش را با HomeKit از پاییز امسال آغاز می‌کند.