برای انتقال تصویر گجت‌های اپلی روی صفحه‌ی مانیتور یا تلویزیون، یا در اصطلاح Mirror کردن آن‌ها  دستگاهی به نام Apple TV مورد نیاز است که قیمت بالایی دارد. در این بخش به معرفی 5 برنامه‌ی کاربردی می‌پردازیم که بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی امکان انتقال تصویر را برای کاربران اپل فراهم می‌کند. با زومیت همراه باشید.

برای استفاده از این قابلیت حتما باید دستگاه شما از سرویس AirDrop پشتیبانی کند. روش کار این‌گونه است که با روشن کردن وایرلس دستگاه اپلی و وایرلس لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیگری که می‌خواهیم تصویر را روی نمایش‌گر آن ببینیم؛  تصاویر به صورت بی‌سیم بین دو دستگاه جابه‌جا می‌شوند. از آن جایی که هر دو دستگاه از  وایرلس استفاده می‌کنند، می‌توانیم سرعت بالایی را در تبادل تصاویر شاهد باشیم.

۱. Reflector

Reflector یکی از بهترین و کامل‌ترین‌ برنامه‌ها در زمینه‌ی Mirror کردن صفحه نمایش است، از امکانات این برنامه می‌توان به ضبط تصاویر با کیفیت قابل قبول، تعریف کلمه عبور برای امنیت بیشتر در هنگام اتصال دو دستگاه و هم‌چنین استفاده از این سرویس برای چندین دستگاه به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد. البته باید توجه داشت که Reflector تنها به مدت 7 روز سرویس رایگانش را به کاربران عرضه می‌کند، و پس از آن باید برنامه خریداری شود. این برنامه برای سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز و مکیناش عرضه شده‌است.

reflector

لینک دانلود

۲. AirServer

 برنامه AirServer ویژگی  Mirroring  را با کیفیت Quad HD در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همین ویژگی بسیاری از کاربران را مجذوب آن کرده است. AirServer  علاوه بر پشتیبانی از  AirDrop ، از Miracast نیز برخوردار است و  می‌تواند تصاویر چندین پلتفرم مختلف مثل گجت اپلی، ویندوز فونی و اندرویدی را در کنار هم  و به صورت هم‌زمان نمایش دهد. این برنامه نیز مانند  Reflector تنها به مدت 7 روز به صورت رایگان قابل استفاده است و پس از آن باید اکانت این مجموعه را خریداری کرد.

Airserver

لینک دانلود

۳. Mirroring 360

 Mirroring 360 برنامه‌ای است که با امکاناتی کمتر نسبت  به برنامه‌های دیگر عمل Mirroring  را انجام می‌هد. در عوض از نکات قابل توجه این برنامه می‌توان به محیط سبک و ساده‌ی آن اشاره کرد که  بهترین گزینه برای مکان‌های آموزشی و مؤسسات تحصیلی است. این برنامه برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است و احتمال عرضه‌ی آن برای سیستم‌عامل ویندوزفون نیز وجود دارد. این برنامه هم تنها به مدت 7 روز رایگان است و پس از آن باید اکانت آن را خریداری کرد.

mirroring 360

لینک دانلود

۴. X-Mirage

برنامه X-Mirage را شاید بتوانیم بهترین گزینه برای Mirroring  به حساب بیاوریم. X-Mirage انبوهی از امکانات را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. نمایش تصاویر با کیفیت 1080p ، امکان رمزگذاری اتصالات برای حفظ امنیت، پشتیبانی از چندین دستگاه به طور هم‌زمان و کنترل تصاویر و فایل‌های صوتی از طریق PC یا MAC از قابلیت‌های این برنامه است.

X-Mirage

لینک دانلود

۵. iTools

iTools را در اصل می‌توان یک برنامه در زمینه‌ی مدیریت گجت‌های اپلی به شمار آورد که همانند برنامه‌ی رسمی اپل موسوم به iTunes عمل می‌کند.در کنار این وظیفه، iTools سرویس Mirroring  را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که این برنامه به صورت پیش فرض از زبان چینی پشتیبانی می‌کند و ممکن است کاربر در شروع کار تا زمان یافتن منوی تغییر زبان، با مشکل روبه‌رو شود.

ITOOLS

لینک دانلود

برای فعال‌سازی تمامی برنامه‌های بالا کافی‌ست وایرلس دستگاه اپلی که نقش فرستنده را بازی می‌کند، و وایرلس لپ تاپ یا هر دستگاهی که وظیفه گیرندگی را برعهده دارد روشن کنید و کمی منتظر بمانید. اتصال وایرلسی را می‌توان از طریق مرتبط کردن دو دستگاه به یک شبکه‌ی بی‌سیم یکسان برقرار کرد. پس از مدتی تامل، گزینه‌ای با عنوان  AirPlay مانند شکل زیر به منوی Control Center  گجت اپلی اضافه می‌شود.mirroring-pc3با انتخاب این گزینه پنجره‌ای به شکل زیر باز می‌شود که می‌توانید از بین دستگاه‌های نمایش داده شده دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از سرویس Mirroring آن استفاده کنید.

mirroring-pc4