لنوو علاقه خاصی به تولید گوشی‌های هوشمند قدرتمند مالتی‌مدیا دارد. به تازگی تصاویری از گوشی جدید این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد لنوو نیز مانند سامسونگ بر ارائه گوشی‌هایی با دوربین قدرتمند در سال 2015 تاکید دارد. شاید جالب باشد که بدانید تا همین دو هفته پیش بسیاری تصور می‌کردند این عکس‌ها متعلق به Vibe Z3 Pro لنوو است.

این شرکت‌ تبلت‌هایی با رزولوشن نمایشگر QHD را روانه بازار کرده و یوگا تبلت 2 و یوگا تبلت 2 پرو لنوو قابلیت‌های بالایی را در  زمینه مالتی مدیا به رخ رقیبان کشیدند. اما این‌ها مواردی بودند که ماه گذشته و در جریان رویداد CES 2015 معرفی شدند؛ ولی لنوو دست از کار نکشیده و این بار قصد دارد تا گوشی هوشمند Vibe Shot را روانه بازار کند. این گوشی هوشمند شباهت ظاهری زیادی به سری Vibe Z این شرکت دارد. آلومینیوم صیقل داده شده و قاب‌های رنگی زیبا نماد طراحی این سری هستند ولی شاید قدرت پنهان این گوشی هوشمند دوربین 16 مگاپیکسلی با سنسور BSI به همراه  فلاش سه‌گانه و لرزش‌گیر اپتیکال باشد.

به عبارت دیگر، وایب شات یک گوشی-دوربین است که عکس‌های با کیفیتی را برای شما به ارمغان می‌آورد، بدون اینکه در رزولوشن آن اغراق شده یا مونتاژ دوربین پشت گوشی مانند برخی مدل‌های سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به طرز عجیبی برجسته و از بدنه بیرون زده باشد. با این حال هنوز هم نمی‌توان این گوشی را یک محصول پرچمدار خطاب کرد، چرا که قابلیت‌های فنی آن در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار سال 2015 یک درجه پایین‌تر است. 

Lenovo-Vibe-Shot-leak 2

طبق گزارش‌های منتشر شده این گوشی‌هوشمند از یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 615، 3 گیگابایت رَم، حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا 128 گیگابایت از طریق میکرو SD و البته اندروید 5.0 بهره خواهد برد. اگرچه Vibe Shot مجهز به مشخصات فنی قدرتمند گوشی‌های پرچم‌دار سال 2015 از جمله پردازنده اسنپ‌دراگون 810، 4 گیگابایت رم و نمایشگر با کیفیت QHD نیست، با این حال یکی از گوشی‌های هوشمند قدرتمند بازار محسوب خواهد شد.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که لنوو چه زمانی این گوشی هوشمند را معرفی خواهد کرد. شاید کنگره جهانی موبایل گزینه مناسبی باشد ولی هنوز هیچ نشانه‌ای از معرفی این محصول در این رویداد وجود ندارد. نظر شما در مورد Vibe Shot چیست؟