شایعه: HTC در حال توسعه عینک هوشمند خود برای رقابت با گوگل و سامسونگ است
تا اینجا متوجه شده‌ایم که سال ۲۰۱۴ را باید سال تکنولوژی‌های پوشیدنی بدانیم. امسال هر کمپانی بزرگ تکنولوژی در پی ساخت، رونمایی یا عرضه ساعت‌های هوشمند و بند‌های سلامتی خود بوده است. اما این روز‌ها از شرکت اچ‌تی‌سی خبر‌های کمی می‌شونیم که آخرین آن‌ها برمی‌گردد به انکار ساخت هرگونه ساعت هوشمند توسط این شرکت در مراسم IFA. امروز خبر هیجان‌انگیزی از این شرکت شایعه شده است

از HTC در طول یک ماه اخیر دو خبر مهم منتشر شده است؛ یکی از آن‌ها ساخت نکسوس ۹ توسط این شرکت است که خیلی‌ها معتقدند این شرکت تایوانی در پی ساخت این تبلت برای گوگل است و به صورت رسمی در ۹ اکتبر از آن رونمایی خواهد کرد.

دومین خبر مربوط به نمایشگاه IFA است که HTC در جریان برگزاری این نمایشگاه به کلی ساخت هر گونه ساعت هوشمند را تکذیب کرد و حتی گفت که فرآیندی برای ساخت اینگونه محصولی را در دستور کار ندارد. به راستی دلیل بی‌ میلی HTC  به بازار‌ ساعت‌های هوشمند چیست؟ چرا با اینکه بیشتر کمپانی‌ها ساعت‌های هوشمند خود را رونمایی کرده‌اند و حتی چند نسل از آن را عرضه کرده‌اند اما HTC هنوز هیچ رغبتی به ساخت ساعت هوشمند ندارد؟

اینطور که پیداست امروز جواب این سوال‌ها را خواهیم فهمید. یک گزارش از سایت پرتغالی 4gnews.gt مدعی است که اچ‌تی‌سی در حال ساخت نسخه عینک گوگل گلس مخصوص به خود است. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد آنگاه می‌توان عدم شوق اچ تی‌سی برای بازار ساعت‌های هوشمند را متوجه شد و آن را توجیه کرد. این شرکت تصمیم گرفته به جای اینکه عضوی از مسابقه‌ تولید ساعت‌های هوشمند باشد، رقیب سامسونگ و گوگل در ساخت عینک‌های هوشمند شود. در این لحظه نمی‌توان ویژگی‌های زیادی از این عینک هوشمند ساخت HTC را حدس زد، اما می‌توانیم استفاده از طراحی خاص اچ‌تی‌سی در این نوع وسیله پوشیدنی و همچنین متمرکز نبودن این وسیله بر دستورات صوتی را محتمل بدانیم.

جالب است که در این شایعه گفته شده عینک اچ‌تی‌سی با امواج مغز شما فعال می‌شود. به گفته این گزارش عینک اچ‌تی‌سی بیشتر بر اساس افکار شخص پاسخگو است تا صحبت‌ها وی. با HTC Glass کاربر اصلا نیاز ندارد با زدن آیکون دوربین در گوشی هوشمند، دوربین عینک را فعال کند، حتی لازم نیست برای گرفتن عکس به دوربین چیزی بگوید (چیزی که در گوگل گلس می‌بینیم ) بلکه عکس به محض اینکه کاربر به آن فکر کند گرفته می‌شود! تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید توسط همین سایت پرتغالی منتشر شده و به گفته این سایت، گویای تکنولوژی است که HTC در پی توسعه آن است. با این حال نمی‌توان  با این تک تصویر متوجه قابلیت‌های این دستگاه یا شیوه توسعه این تکنولوژی شد.

htc glass leak

لازم است به یاد داشته باشیم که این صحبت‌های گفته شده فعلا در حد شایعات هستند و ما تقریبا هیچ چیز درباره این دستگاه یا تکنولوژی که HTC در پی آن است نمی‌دانیم. حتی نمی‌توان با اطمینان گفت که HTC در پی ساخت دستگاه‌ای پوشیدنی است. در هر حال اگر در پشت این شایعه حقیقتی وجود داشته باشد، اچ‌تی‌سی در عرصه عینک‌های هوشمند به یک باره گام بلندی خواهد برداشت و بی میلی این شرکت به ساخت ساعت‌های هوشمند نیز مشخص خواهد شد.