تاسیس کارخانه‌ای برای تولید تراشه توسط سامسونگ

 به نظر سامسونگ برای تقویت مواضع خود در مورد تولید تراشه‌ها برنامه‌های مدونی را در پیش گرفته است، چراکه این کمپانی کره‌ای اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۷ میلادی کارخانه‌ی بزرگی را در جنوب سئول با هدف تولید تراشه‌ها افتتاح خواهد کرد.

براساس اعلام سامسونگ این کمپانی کره‌ای از برنامه‌های خود برای تاسیس یک کارخانه‌ی تولید تراشه و افتتاح آن برای سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی کرده است. حجم این سرمایه‌گذاری برابر ۱۴.۷ میلیارد دلار است.

اطلاعات منتشر شده آغاز عملیات ساخت این مجتمع جدید را سال آتی میلادی عنوان کرده که منطقه‌ی Pyeongtaek در جنوب سئول میزبان آن بوده و برای افتتاح این مجتمع در سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

Kwon Oh Hyun، مدیرعامل سامسونگ در سخنانی در مورد این مجتمع تولید چنین اظهار نظر کرده است:

سرمایه‌گذاری سامسونگ برای تاسیس واحد تولیدی تراشه، سیمای جدیدی به کسب و کار ریزپردازنده‌های این کمپانی در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد بخشید.

انتظار می‌رود سامسونگ در طول هفته‌ی پیش رو گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم خود را منتشر کند. این کمپانی با انتشار گزارش مربوط به فصل دوم از سال جاری میلادی خبر از کاهشی ۲۵ درصدی در سود عملیاتی داد که با احتساب فصل مذکور، سامسونگ برای سه فصل متوالی در حال کاهش سود است. سامسونگ پیش از این نیز نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی را به‌عنوان مقطع چالش برانگیزی خوانده بود، چراکه از نظر این کمپانی رقابت شدید در بازار تلفن‌های‌هوشمند‌های هوشمند محصولات را به سمت کاهش قیمت سوق می‌دهد که می‌تواند تاثیر منفی روی درآمدهای کمپانی‌ها داشته باشد.