شیائومی، تولیدکننده‌ی بزرگ چینی قصد دارد یک ابزار پوشیدنی جدید و ارزان قیمت را وارد بازار کند که علاوه بر امکانات رایج این ابزارها، به سنسور ضربان قلب سنج نیز مجهز شده است. همراه ما باشید.

شیائومی به دلیل عرضه‌ی تبلت و تلفن‌های هوشمند قدرتمند اما ارزان قیمت مشهور است. این کمپانی چینی از چندی پیش وارد حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی شد و دستبند Mi Band را روانه‌ی بازار کرد و در فاصله‌ی کمی موفق به فروش ۶ میلیون دستگاه از آن شد.. حال گفته می‌شود نسل بعدی این دستبند با پشتیبانی از قابلیت ضربان قالب سنج روانه‌ی بازار خواهد شد.

این دستبند که با نام Mi Band 1S به زودی عرضه می‌شود، از طراحی مشابه نسل قبل بهره می‌برد و بدنه‌ی اصلی آن از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. سنسور ضربان قلب سنج طوری طراحی شده است که با پوست دست برخورد داشته تا بتواند مدام ضربان قلب را محاسبه کند.

سبکِ تجارتِ شیائومی که بر پایه‌ی فروش محصولات با قیمت بسیار پایین و حاشیه‌ی سود کم است، جواب داده و این کمپانی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ موفق به فروش ۳۴.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. البته آن‌ها فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه را هدف قرار داده بودند که به هدف خود نرسیدند، با این حال باز هم فروش خیره‌کننده‌ای داشته‌اند.

نسل قبلی دستبند هوشمند این شرکت با قیمت بسیار ارزانِ ۱۳ دلار روانه‌ی بازار شد و قابلیت‌هایی نظیر مانیتور کردن خواب کاربر، گام‌های برداشته شده و حتی باز کردن قفل گوشی اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می‌داد.

انتظار داریم نسل جدید دستبند هوشمند شیائومی نیز با وجود اضافه شدن سنسور ضربان قلب سنج با قیمت بسیار ارزان ابتدا وارد بازار چین و تایوان شود.