کاربران هنوز نمی‌توانند به تنظیمات اپلیکیشن متصل کننده اپل واچ به iOS که همراه با نسخه 8.2 سیستم عامل موبایل عرضه شده، وارد شوند و تنظیمات خاصی را تغییر دهند. اما یکی از توسعه دهندگان به تازگی توانسته راه نفوذی به این نرم‌افزار پیدا کند.

اسکرین شات‌های تازه منتشر شده از محیط کاربری اپلیکیشن My Watch، در حساب کاربری توییتر توسعه دهنده‌ای با نام Hamza Sood فاش شده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این اپلیکیشن دارای یک پس‌زمینه تیره رنگ همراه با متن‌هایی با رنگ سفید است.

apple-watch-app

در زیر منویی با نام "My Watch"، تنظیماتی برای App Layout, AirPlane Mode, Notifications, Glances, Do Not Disturb, Brightness & Text Size, Sounds & Haptics, Passcode و Health وجود دارد. تنظیمات دیگری نیز در همین بخش برای اتصال اپل واچ به آیفون تعبیه شده است، در بین این تنظیمات می‌توان  Mail, Maps, Messages, Music, Passbook, Phone, Reminders و موارد بیشتری را مشاهده کرد.

در بخش General تنظیمات این اپلیکیشن، مشخص است که بین اپل واچ و آیفون نیز قابلیت Hand Off، شبیه به باقی دستگاه‌های اکوسیستم اپل، وجود دارد. کاربران همچنین می‌توانند ویژگی "Wrist Detection" را اگر خواستند، غیر فعال کنند. ویژگی "Wrist Detection" زمانی که کاربر دست خود را به سمت بالا حرکت می‌دهد، باعث روشن شدن نمایشگر ساعت می‌شود.

apple-watch-app-1

در بخش Sounds & Haptics تنظیمات این اپ نیز، کاربر می‌تواند قدرت بازخورد‌‌های لمسی دستگاه را تعیین کند. همچنین گزینه "Cover to Mute" بین گزینه‌ها به چشم می‌خورد که کاربر به وسیله آن می‌تواند با دست گذاشتن بر روی نمایشگر ساعت، دستگاه را به حالت سکوت ببرد. انتخاب دیگری که با نام "Prominent Haptic" مشخص شده نیز برای هشدار‌های متداول و زیاد ساعت به کار می‌رود.

گفته می‌شود ساعت اپل به صورت پیش‌فرض ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی دارد اما به گفته Sood، کاربران تنها یک گیگابایت از  آن را در اختیار دارند که البته می‌توانند این میزان را به دو گیگابایت افزایش دهند.

اپل همچنین ویژگی تازه‌ای با نام "Notification Privacy" را در بین گزینه‌های تنظیمات این اپلیکیشن جای داده که وظیفه پنهان کردن اعلان‌های ساعت را تا زمان لمس شدن نمایشگر برعهده دارد. کاربران همچنین می‌توانند هشدار‌ها و اعلان‌های آیفون را مستقیم در ساعت مشاهده کنند.

دارندگان آیفون پس از اینکه دستگاه خود را به iOS 8.2 ارتقا دهند، اپلیکیشن Apple Watch را در صفحه خانگی دستگاه خود مشاهده خواهند کرد. در حال حاضر این اپلیکیشن اجازه دسترسی کاربر عادی مگر با جفت شدن با اپل واچ را، نمی‌دهد. اما هنوز اپل واچ عرضه نشده و به گفته اپل از ۲۴ آپریل با شروع قیمت ۳۴۹ دلاری به فروش خواهد رفت. دو هفته قبل از این موعد، یعنی در ۱۰ آپریل، اپل واچ قابل پیش‌ سفارش خواهد بود.